piątek, 28 listopada 2014

Dlaczego warto ćwiczyć w ciąży?

 Ruch to zdrowie- nawet dzieci to wiedzą. Ale co z ruchem w ciąży? Zawsze należy się poradzić lekarza, a jeśli ten da zielone światło to należy ćwiczyć, bo ćwiczenia w ciąży przynoszą wiele korzyści:

1. Gimnastyka łagodzi niektóre dolegliwości ciążowe: bóle pleców, kręgosłupa, skurcze łydek, nerwobóle, drętwienie i mrowienie kończyn, wzdęcia, zaparcia, obrzęki

2. Aktywność fizyczna w ciąży poprawia napięcie mięśniowe, siłę, wytrzymałość. Wzmacnia mięśnie dna miednicy i krocza, tak ważne podczas porodu. Reguluje pracę serca, płuc oraz stawów, które to w ciąży zmniejszają swoją stabilność (więzadła stabilizujące stawy stają się w ciąży bardziej wiotkie i podatne na urazy,a zwiększająca się wraz z rosnącym dzieckiem masa ciała przeciąża stawy i nadwyręża mięśnie).

3. Ruch w ciąży poprawia postawę ciała (w ciąży, bowiem zmienia się położenie środka ciężkości ciała, trudniej utrzymać równowagę). 

4.  Ćwiczenia w ciąży poprawiają apetyt oraz korzystnie wpływają na sen, a jak wiadomo wypoczęta i wyspana mama to również spokojne i zrelaksowane dziecko.

5. Ćwiczenia poprawiają także samopoczucie i kondycję psychiczną pań w ciąży (która często jest gorsza ze względu na dolegliwości dokuczające w ciąży), a także dają pozytywną energię do życia w tym okresie ciąży.

6. Panie aktywne fizycznie w okresie ciąży mogą mieć również mniej bolesny poród. Są wówczas bardziej świadome swojego ciała, ufają mu i wierzą w swoje siły.

7.  Również dziecko w brzuchu mamy czerpie duże korzyści z jej ćwiczeń.  Im również, tak jak ćwiczącej mamie, wydzielają się endorfiny – hormony szczęścia, są lepiej dotlenione, a ruch mamy odczuwają jako przyjemne kołysanie. 

8.  Aktywność fizyczna w okresie ciąży to także szybszy powrót do formy po porodzie.

Pamiętać trzeba, że ćwiczenia w ciąży to nie czas bicia rekordów :) Należy, aby unikać sportów, które wymagają gwałtownych ruchów, wstrząsów, podskoków. Rodzaj sportu, który chcemy uprawiać w czasie ciąży powinno się skonsultować z lekarzem. 

Klub Mamy Skierniewice oraz Expresja Fitness zaprasza na zajęcia ZUMBA GOLD FIT MAMA dla kobiet w ciąży, ul. Armii Krajowej 59, w każdą środę o godz. 12. Zajęcia prowadzi Joasia Gałka Walczykiewicz.


 
  Pierwsze zajęcia już za nami. Oto kilka fotek na zachętę:)

 tekst: Gabrysia Małyszko